Runes Of Magic
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Max Payne 3

Aşağa gitmek

Max Payne 3 Empty Max Payne 3

Mesaj  Admin Ptsi Haz. 14, 2010 7:28 pm

Max Payne 2001 yılında çıktığında herkesin gözleri fal taşı gibi açılmıştı. John Woo filmleriyle kıyaslanabilen bir aksiyon seviyesine ve bir devrim olarak nitelendirilen Bullet Time'a sahipti. İnanılmaz kısa olması oyunun ismini lekeleyemedi ve Max Payne bir klasik ilan edildi. Remedy ise Death Rally ile elde edemediği şöhreti Max Payne ile bulmanın zevkini yaşıyordu.

Max Payne'in çıkışından bir yıl sonra Remedy, Max Payne'in isim haklarını Take Two'ya sattı. Ancak Take Two'nun planı ikinci oyunu da Remedy'e yaptırmaktı. Böylece The Fall of Max Payne'in ilk adımları atılmış oldu. 2003 yılında Rockstar tarafından yayınlanan Max Payne 2: The Fall of Max Payne ilk oyunun ötesine geçemese de Max'in bol acılı hayatını oldukça güzel bir biçimde ekranlara yansıtmıştı. İlk iki oyunda New (Noir) York'un altını üstünü getiren Max'i, sevdiği ikinci kadının (Mona Sax tabii ki) ölümüyle yalnız bırakmıştık. (Oyunu en zor seviyede bitirdiğinizde Mona'nın ölmediğini görebilirsiniz ama.)


[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Rockstar Vancouver, Remedy'nin gözbebeği sayılan Max Payne'in hayatında yeni bir dönemi anlatmak için kolları sıvadı. Anlaşılan o ki yapımcılar Remedy ile karşılaştırılmamak için ellerinden geleni yapıyorlar. Bunun en büyük örneği Max'in modellenmesinde gizli. İlk oyunda Max'in yüzü, oyunun hikayesini yazan Sam Lake'ten alınmıştı. İkinci oyunda ise bu isim Timothy Gibbs oldu. Remedy ile artık bir bağı kalmayan Max Payne için bu sefer modellenen kişi ise bizim tahminimizce Jeff Bridges. Bridges'ın Iron Man filmindeki Obediah Stane rolünü gören Rockstar, bu yüzün yeni Max Payne'e iyi gideceğini düşünmüş olmalı ki fazla bir değişiklik yapmadan kullanmış.

Yeni oyunla kökten değişen bir başka şey ise oyunun geçtiği yer. İlk iki oyunun geçtiği yer olan New York gitmiş, yerine Modern Warfare 2'den tanıdığımız Sao Paulo (Brezilya) gelmiş. Elbette Max buraya ışınlanmadı, ikinci oyundan sonraki 12 yıl boyunca "bir şeyler yapan" Max, soluğu Sao Paulo'da, güçlü bir ailenin koruması olarak alıyor. Rockstar, bu geçen 12 yılı "kayıp yıllar" olarak adlandırıyor ve oyunda belli olacağını ekliyor. Bir şey çıtlatsalardı şaşardık zaten.



Sao Paulo olur da aksiyon olmaz mı? Alası olur hem de... Modern Warfare 2'deki Favela bölümünü hatırlarsınız; onlarca köşebaşından yüzlerce adam fırlıyordu. Aynısı Max Payne 3 için de geçerli olacak. Ayrıca Max artık Painkiller (ağrı kesici) bağımlısı olduğu için içtiği her hap, onu biraz daha bu batağa sürükleyecek (sanki batmadığı yer kalmış gibi). Zaten hayattan ilk iki oyunda bezen Max'in karşısına hangi çılgın zincir... Durun hatlar karıştı. Max'in bu seferki hedefi Sao Paulo mafyası olacaktır ama Max'in kafasının neye attığını ancak oyun çıktıktan sonra öğrenebileceğiz. Rockstar hikâye konusunda çok ketum davranıyor çünkü.

Oynanış konusunda da elbette yeniliklerle dolu olacak Max Payne 3. İlaç bağımlılığının nasıl etki edeceğini tam olarak bilmiyoruz ancak bildiklerimiz arasında Max'in düşmanlarını kalkan olarak kullanabileceği, siper alabileceği var. Ayrıca çatışma sırasında ölüme çok yaklaştığınız zaman, bir düşman vurursanız adrenalin seviyeniz artacak ve ölümden ucu ucuna da olsa kurtulabileceksiniz. Oyunda Bullet Time tabii ki bulunacak ve oyundaki çatışmalarda Bullet Time çok daha efektif ve göz alıcı sahneler ortaya koyacak.

"Ben bir video oyunundaydım. Bu başıma gelen en korkunç şeydi."

Max Payne oyunlarındaki belki de en önemli unsur Max'in monologları ve iç dünyasının bize yansıtılmasıydı. Rockstar bu konuda asla taviz vermeyeceğini üstüne basa basa söylüyor ve ekliyor: "Max'i Max yapan ne varsa, bu oyunda da olacak." Bunu söylerken bir nokta hariç demekte fayda var; ilk iki oyunda Max'i seslendiren James McCaffrey, bu oyunda görev almıyor. "Daha yaşlı bir sese ihtiyacımız vardı." diyor geliştirici takımın yardımcı başkanı olan Jeronimo Barrera. "Oyuncu bulmakta sorun çekeceğimizi sanmıyorum, bu bizim iyi olduğumuz bir alan."

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Rockstar'ın iyi olduğu bir alan daha varsa, o da yaşayan bir şehir yaratmaktır herhalde. Sao Paulo şehrini birebir yansıtmak için kolları sıvayan firma, şehre çalışanlarını gönderip resim çekmelerini ve orada yaşayan insanlardan üç boyutlu yüz modellerini almalarını sağladı. Bu sayede oyunda maksimum gerçeklik sağlanmış olacak.

Gerçeklik demişken; oyunun yapımında, GTA4'te de kullanılan, RAGE motoru ve NaturalMotion Euphoria animasyon teknolojisi kullanılıyor. Oyunda Max'in hareketlerinin tokluk sağlaması için oldukça uğraşıldığını söylüyor Rockstar. Ayrıca hareketlerin karakterler üzerindeki etkilerini de görebileceğiz; mesela Max bir kapı kırmak için omuz atıyor ve kapı kırıldığında dengesini korumak için öne doğru bir hamle daha yapıyor. Oyun, bu ve bunun gibi hareketlerle dolu olacak. Ayrıca evet, demin dediğim örnekteki kapı gibi oyundaki birçok şey yıkılabilir veya parçalanabilir olacak. Bunun görsellikten ziyade oyun içinde kullanılması gereken bir etmen olarak açıklıyor Rockstar.

Son zamanların gözde oyun türü co-op Max Payne için belki ters gelebilir ama Rockstar oyunda çoklu oyuncu bulunacağını açıkladı. Bunun nasıl olacağını bilmiyoruz ancak merakla beklemekteyiz.

"They were all dead. The final gunshot was an exclamation to everything that led to this point. I released my finger from the trigger. And then it was over."

Max Payne'in hayatında yeni bir sayfa açılıyor. Güneşin derinizi yaktığı bir şehirde kara bir öykü için bu kadar çok beklemek zorunda olmak ne acı...
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 86
Kayıt tarihi : 17/12/09

http://neararsanvar.benimforum.org

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz